بلادشاپور

در اینجا مطالبی در مورد شهر تاریخی بلادشاپور(دهدشت)نوشته میشود

بلادشاپور

در اینجا مطالبی در مورد شهر تاریخی بلادشاپور(دهدشت)نوشته میشود

شهر دهدشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد و مرکز شهرستان کهگیلویه می باشد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰


استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن قدمت تاریخی دارای میراث‌های تاریخی و فرهنگی متعددی است که بخشی از آن در قبرستان‌های تاریخی و باستانی که در گوشه و کنار این استان پراکنده بوده؛ به وضوح قابل مشاهده است.

از گورستان باستانی «لما» در شهرستان دنا گرفته تا استودان‌های شهرستان بهمئی و گورستان‌های مربوط به دوران اشکانیان و صفویان تنها بخشی از میراث تاریخی این استان کهن است.

گذشته از گورستان‌های تاریخی که در اکثر موارد گمنام بوده و کمتر کسی از وجود آن‌ها در این استان باخبر است، قبرستان‌های تاریخی سده‌ها و دهه‌های گذشته نیز کم مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار نگرفته‌اند و در سایه همین بی‌توجهی‌ها هر روز مورد آماج تخریب و تاراج قرار می‌گیرند.

فریدون داوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در این‌ زمینه می‌گوید: نگاره‌های قبری و حکاکی‌های قبرستان‌های موجود در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر ماهیت تاریخی، گویای شرایط اجتماعی، نظامی‌، فرهنگی، اقتصادی زمان‌های مختلف است.

 

منبع:http://dehdasht.blogfa.com/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی